tisdag 15 april 2008

tipp tapp....

Midnatt råder, tyst det är i huset,
tyst i huset.
Alla sova, släckta äro ljusen,
äro ljusen
Tipp, tapp, tipp, tapp,tippetippetipp, tapp, tipp, tipp, tapp.
Se, då krypa tomtar upp ur vrårna, upp ur vårarna...


Bäst att jag slutar innan jag skrämmer mig själv är ju lite barnsligt mörkrädd!! Men faktiskt alla sover. Har precis flyttat William ifrån min säng (flyttade dit honom efter att han vaknat och varit jätte ledsen så han fick sova där tills programmet jag tittade på var slut!
Nu sover han lugnt i sin säng.
Snuvan var nu ikväll helt borta snörvlade inget när han åt sista kvällsmålet, vi får se hur det är inatt och imorgon!
Idag har vi haft en späckad dag vi började med en fika hemma hos Camilla och Noah. Det var mammagruppen som skulle träffas men idag blev det bara Camilla och Noah, Malin och Julia och jag och William.
Linda-Marie var förkyld så de kunde inte komma, tråkigt...
Nina skulle till BVC med sin Ted.
Men vi hade trevligt i alla fall Camilla hade bakat toppengoda muffins som dessutom var nyttiga, eller i alla fall nyttigare än vanliga muffins!!De var smaskiga i alla fall! idag hade jag kameran med så jag tog några bilder!

Här har vi William och Noah först satt William fint i soffan brevid Noah men varför sitta still det slutade med att han låg sådär och visste inte hur han skulle ta sig därifrån!!! Noah ser rätt så road ut!!

Julia var vaken medans pojkarna sov ...

Glad liten tjeja det där!!!

När vi kom hem så kom Ebba nästan samtidigt och jag han att göra en macka till henne så ringde Pernilla, hon var på promenad och undrade om hon och Moa fick komma och hälsa på det fick de gärna! Fikade lite till, medans Ebba och Clara passade Moa! Vad bra det är med så stora tjejer!!

Sen kom Ola hem. Jag och William gick till affären träffade massor av folk på vägen, så det blev mycket prat.

Väl hemma igen så var vi ute lite William sov och jag bara satt i solen!! Ola slog några golfbollar... sen åt vi mat

Sen var det mys i soffan....

William upptäckte att han får in hela foten i munnen och jag tänkte ta en bild på det, för det tyckte jag såg kul ut! Men när kameran kom fram tyckte William att den var roligare än foten!! Men det blev en riktigt bra bild i alla fall!!

Nu ska jag göra som resten av familjen SOVA!! För snart är det nog dax att kliva upp och mata William hoppas att han tänker somna om då och fortsätta sova i sin säng då sover både han och jag bäst!!

NATTI NATTI!!

Tipp, tapp, tipp, tapp, tippetippetipp, tapp, tipp, tipp, tap...

Jul-inspirerad!!!

5 kommentarer:

Anonym sa...

God morgon på er!
Hoppas att natten har varit god och att ni har fått sova hela. Den där bilden på William skulle sitta fint hemma på väggen...
Kram på er!

Louise sa...

Ja visst skulle den kanske skulle ta och skicka in den och förstora lite...

Anonym sa...

Svar: Ja, jag försöker också hålla rent. Det var ju ganska rent när ni kom, men nu är det stökigt igen. *suck* Men skall ta och plocka lite nu innan jag ska åka och göra massa ärenden. *kram kram*

Anonym sa...

Svar: Vad skönt att de blev godkända. =) Och MVG dessutom. *ler* *kram kram*

Theo Alm sa...

Hej
Vilken superfin bild på William, när han är naken :-)
Kram