måndag 21 april 2008

Förkyld!


Nån mer än jag som ser vissa likheter med Kalle? Typ budda magen?
Helgen vad har vi gjort? inte mycket. Ola spelade Golf i lördags, gick nio hål. Det hade väl gått ok. Så de nya bollarna fick godkänt!

jag var hemma med William. Ebba lekte med Vilma S. Sen var hon hos farmor där badade hon och sen var hon få fågelskådning med farfar..
Sen gick hon till Clara, och så sov hon och Clara här.

Söndagen var lugn, vi tiggde till oss söndags middag hos Bosse och Birgitta (farmor och farfar). Vi fick Lax, två sorter, ugns-stekt och rökt, potatis och en jättegod kall sås och sallad det var jätte gott!
William och farfar på altanen det var 27grader där jätte skönt!
Ååå mamma tog fram den där prylen som är såå kul... den blinkar och så ser man det starka ljuset i ögonen jättelänge!!! (kameran!!)
När William får läsa tidningen som han vill så drar han ur de sidor som han inte tycker är så viktiga. Det var i stort sett hela tidningen!

Tjejerna åt inte så mycket för Ebba Tyckte synd om fisken och vägrade äta... så hon åt bara en potatis.

Ola mår mycket bättre hostar gör han dock fortfarande! jag har lite ont i halsen det känns ungefär som att jag har skrikit mig hes, men vad jag vet har jag inte skrikit så, inga konserter eller idrotts evangemang...


William har sovit väldigt oroligt vaknat flera ggr och srikit och varit jätte lessen, inte velat ha mat.. Men nu verkar han ha piggnat till, äter utan problem. Busar och skrattar som vanligt! Åååå nu spydde han dessutom som vanligt. Han är lite snorig idag. men jag tror inte att det är värre än så...


Vi hoppade över öppna förskolan idag tänkte att han får vila nu på morgonen, och om det nu skulle vara nått mer, visar det sig väl bättre om det bara är vi hemma!! I eftermiddag ska vi på föräldragrupp. Idag är det prat om mat och så. William har fått banan nu i flera dagar. Det är namnam det!!nu sitter han i mitt knä pillar lite på tangentbordet...




n m å0 sgtböoooooooooo t c yh bbbbbf




Williams första mening!!! Vet inte riktigt vad han menar men nått betyder det säkert!!


Nu ska jag ta och vika klart tvätten hade en full tvättkorg med bara bebiskläder och strumpor, trosor och kallingar tar en evighet att vika!!


Sen ska jag skriva ut fråge-sporten till pappas kalas, greja lite med hans present.. Så måste jag som vanligt byta om ifrån pyjamasen till andra kläder! ska passa på att göra det nu för William somnade här hos mig nu ska ta och lägga ner honom.....

Nu på morgonen så ringde Ckaras mamma Malin och sa att Clara fått Löss... Aaaa fy vad äckligt!! Men vi kunde inte hitta några ägg i Ebbas hår. Så har hon dessutom varit hos skolsköterskan för Malin konstaterade att Clara fått löss först när de åkt iväg till skolan. Clara är hemma idag men inte hennes tvilling syster och då ringde Malin dit för att be att skolsköterskan skulle kolla så att Ebba B inte fått löss åxå, och då sa vi att det var lika bra att våran Ebba gick med åxå! men skolsköterskan kunde inte se nått men nu måste vi hålla x-tra koll på det ett par dagar!
Huu... det kliar över allt! Nä nu måste jag göra mig i ordning innan min lilla kille vaknar, vore bra om jag hinner duscha, bära upp resten av tvätten, hänga tvätten.. och lite till innan och då kan jag ju inte sitta här!
Ha en bra dag!

Inga kommentarer: