tisdag 18 mars 2008

Nu blir det tillökning igen!!!!

Ja ha, nu var det dax att berätta om vårt nya tillskott. Han är ca fyra år söt som socker och bor i Ebbas rum. Jo det är ju så klart Per Gessle som flyttat hem till oss. Ja, Ebbas kanin!
Ebba fick Per Gessle när hon fyllde fyra år sedan dess har Per bott lite hos Anna (Ebbas mamma) och mestadels hos Ebbas Moster Petra. men nu ska han bo hos oss! måste läsa på lite om kaniner jag kan ju inget!

Jag har aldrig förut haft kanin och ska jag vara ärlig så är jag lite rädd för kaniner men det går nog över när vi lär känna varandra. Jag har redan fjäskat med en stor bit gurka imorgon får jag fjäska med nått annat. Vi ska åxå åka och köpa lite sågspån så vi kan städa fint i buren det blev ju lite skakat idag när han fick åka bil!



Per Gessle!!

Han vände mig baken när jag tog kort på honom, Trevlig kanin det där!!
Idag har vi varit och mätt och vägt William han var 63cm lång och vägde ca6700g
jag tyckte att det var lite lite på längden men Ingrid sa att det var normalt!
Sen väl hemma var el-snubben här och bytte ut elmätaren så nu har vi en ny fin!!
Direkt när han gick så kom prästen hit och pratade lite om dopet och så han frågade vilka psalmer vi ville ha, och jag kände lite hur jag fick formen som ett frågetecken! Ska jag bestämma det!? Men vi kom i alla fall fram till några psalmer.
Nä, nu måste jag sova så att jag orkar upp imorgon bitti! William har ju fått för sig att vakna vid sex-tiden, det är inte samma tid som jag vill vakna kan man säga!!
Natti natt!!

Inga kommentarer: