söndag 24 februari 2008

Vår helg och kommande vecka!!

I helgen så har vi först i fredags så jaa vad gjorde vi då? Jooo fredags mys! Vi åt god mat Tacobiffar som blev ur starka och klyftpotatis, tatziki, bröd och sallad! Vi tittade på Guldkompassen men jag kollade bara början men efter som att jag är ett sådant matvrak så tittade jag mer på tallriken än på filmen, så jag fick ingen sammanhållning. Så jag valde att sitta vid datorn och natta William istället! Lördag var jag först ute på promenad sen gick jag hem och städade!!! Ååå vad jag är duktig! Sen på eftermiddagen (kl,16) så var vi bortbjudna till Jocke och Malin (men det skrev jag väl igår?) Det var jättetrevligt i alla fall! Idag så ringde Ebba till farmor direkt nät hon vaknat för hon hade lånat en bok på bibblan STORA KAKBOKEN så hon ville åka dit och baka lite, toppen med farmor, det är svårt att baka med William nu så vi får vänta med det ett tag! så nu har vi varit där och ätit mat jättegod köttgryta med potatis! Sedan kom Ove och Ninna dit det är Olas faster och hennes man. Vi fikade på de goda kakorna och sedan åkte vi hem! Nu sitter jag här och fryser lite Ola städar och grejar i köket (hör att han suckar lite) så jag får kanske masa mig ner och hjälpa till... men jag orkar inte.
ÅÅÅÅ nu hör jag att han sätter på tv:n då behöver jag inte känna samvetskval för städningen!! GÖTT!!!
William vaknade run sex i morse så då var det bara att gå upp, f**n vad jag var trött då men det går snabbt över när man får ett glatt, urgulligt leende från lillkillen! Då blir man genast glad igen!!
I veckan som kommer så har vi nått varje dag.
Måndag: Öppna förskolan Lyrestad
Tisdag: Fika hos Helena
Onsdag: Öppna förskolan Hassle
Torsdag: Återkontroll på MVC
Fredag: Träff med föräldragruppen!
Det ska bli såå kul att träffa de andra igen och se hur det går för dem och vad de tyckte om förlossningen och så och dessutom se deras små pyren!
Räknad ut att William vuxit 12cm sen han föddes otroligt men sant!
Nu ska jag ringa eller faktiskt skypa Ylva...
Ha det så bra alla!!!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Svar: Det ska verkligen bli jätte kul att se igen. Ska bli så spännande och se alla barn. Noah växer så det knakar. Han väger 6 kg(!) redan. Lovar att han kommer va bland de största, trots att han är född sist av alla. =) Urban ska med på fredag, han tog ledigt. Nä, nu måste jag göra ett röjande här innan Noah vaknar igen och vill ha mat. =) Ha de toppen! *kram kram*

Theo Alm sa...

Hej William!

Min mamma undrar om du kan fråga din mamma vad Tacobiffar är hehe hon är inte så duktig i köket men tyckte att det verkade gottigt.
Kram Theo