torsdag 28 maj 2009

Idag ska jag försöka att få ut lite bilder igen!!

Brudparet Peter och Marie

Peter och Marie
Peter och Marie anländer i båt ut till Harnäs udde. Det var väldigt fint!!
Ola och Maria Lite senare på kvällen... Som kanske syns ;)
William lite busig som vanligt!!!

Ja och nu slutade det att fungera igen... Jag blir galen (jä... förban.. ski... helvet.. dator...)
får väl försöka mer en annan dag då... nu när jag äntligen hade fått tummen ur!!!
Igår fyllde min favorit lillebror år (han är ju den ende lillebroren jag har!) Så vi var där på kalas! Var trevligt! Grattis broder!
På dagen Var jag och William och min mamma i stan. Jag skulle till barnmorskan för kontroll och efter som att hon ringde och sa att jag hade lite dåligt blodvärde sist trodde jag att jag skulle få ta prover därför var mamma med så att hon kunde ha William den stunden, men några prover behövdes ej tas denna gång utan det skulle jag få göra nästa vecka. och då är William på dagis. Efter besöket hos BM så var vi på stan en sväng innan det var dax för William att åka till bvc och få sin vaccinations-spruta. Det gjorde bedrövligt ont tyckte han, och som x-tra besraffning hade hon mage att sätta på ett plåster... det slet han bort fortare än kvikt och så var allt bra igen!! Tänk om det kunde fortsätta så, jag menar i en viss ålder ska de ju ha plåster på allt!
Efter det var vi tröta och åkte genast hem för att äta lite mat sen var det kalasdax!!
Idag har jag varit på utveklingsamtal på dagis, och de hade inget att annmärka på utan allt gick bra och de tycker att det verkas som om han trivs på dagis och det tror jag absolut att han gör!
Ola åker med Johan L till Uppsala idag för att deltaga i hemmagolfen en tävling som jag hoppas at det går bra för dem i. De kommer hem igen på Lördag och då ska vi åka till en gammal kompis till ola på lite grillfest det ska bli kul!
Imorgon kväll ska Ebba åka til sin moster Petra och de ser hon fram emot jättemycket! roligt ocm hon får en bra kontakt med sin moster nu när inte hennes Mamma längre finns i livet. Det finns ju så mycket frågor som jag inte kan svara på typ: var mamma lik morfar eller mormor? Var mamma busig som barn? gillade mamma att bada när hon var liten? många sådana frågor som jag inte har en aning om även många frågor om släkt, mormor och morfar och allt jag kan svara på dessa frågor är:
-jag är ledsen vännen men jag har ingen aning du får fråga Petra hon vet nog!!
Så det ska bli roligt för Ebba att vara hos Petra och kusinerna. Hon skulle dessutom leka med Julia där som hon känt nästan hela sill liv och det blir ju inte så ofta de ses nu när Ebba inte är så ofta i stan längre!
Nä nu måste jag ta tag i min dag igen. Har visserligen betalat räkningarna idag men det är ju lite annat som ska göras åxå tex handla, diska, plocka och tvätta...
Ha en bra dag!


1 kommentar:

Theo sa...

vilka underbara bröllopsbilder.


va skönt att dagis går bra.
vi var på utvecklingssamtal i tisdags.
det gick väl bra det är bara det att theo drar de andra barnen i håret och nyps.
det gör skitont!
men annars trivs han och så.

hur många veckor är det kvar nu innan bebisen trillar ut?
kram malin