tisdag 26 maj 2009

Då var det redan tisdag då!

Ja, tiden går så fort... I helgen som var har vi haft fullt upp. Torsdagen var vi ju lediga och jag kan inte minnas vad vi gjorde då men Ola målade säkert på huset tillsammans med sin pappa. Ebba lekte säkert med någon och jag och William gjorde säkert åxå nått!!
Jo, förresten Ebba sov ju hos Josefine Frej, där de hade varit hos hennes farfar och badat i poolen. De hade haft jätteskoj! Fredagen hjälpte Ola Peter att köra bord ut till Harnäs udde. Jag William och Ebba for en sväng till stan för att inhandla lite examenskläder och en konfirmationspressent till David, Ebbas kusin. Tråkiga som vi är fick det bli ett kort med pengar, dålig fantasi... Till Ebba hittade vi bara en tröja som hon ville ha till skolavslutningen så nu måste vi titta på ett par brallor som hon kan tänka sig att ha på sig på skolavslutningen. Ska kolla runt lite på nätet Hittar vi inget där får vi väl åka iväg i helgen hon och jag medans Ola får passa William! Det är ju Mors dag på söndag åxå och vi får åka in till Annas grav och sätta blommor och kanske tända ett ljus för henne. Vi får se vad Ebba vill och säger, det är ju hennes mamma så hon får bestämma!
Lördagen så var det Peter och Maries bröllop. det var super fint kort kommer så fort jag orkat hämta upp kameran! den ligger nere och jag orkar inte springa just nu! Festen var super kul och vi bjöds på bakpotatis och grillspett med tomatsallad, det var jättegott! Ebba och William sov hemma hos mina föräldrar och det hade gått jättebra. På söndagen var det konfirmation och det var åxå fint även om det är segt att sitta i kyrkan så var det fint! William hade dock lite tråkigt men Ebba skötte sig jättebra och satt hela akten brevid Petra. Efter åt så åkte vi hem till Petra och fick mat som var supergod, potatisgratäng och grillad kyckling sallad tatziki mm och efteråt bjöds vi på en såååå god tårta/paj, måste tigga till mig receptet på den! Ebba ska sova hos Petra på fredag, så då ska jag passa på att fråga henne om receptet.
Igår var jag hos Camilla och fikade med de andra mammorna i mammagruppen och jösses vad barnen har vuxit!!! Hoppas nu att de andra mammorna mailar över lite kort någon dag, då jag inte hade en gnutta batteri kvar i min kamera... Har lånat Ebbas minneskort, men jag ska köpa ett så snart jag kan!
Hämtade William på dagis för en stund sedan och han var väldigt gnällig, ledsen och trött vi får se vad det blir av det han kanske håller på att bli sjuk. Hoppas inte det. Nu sover han gott i alla fall. Hoppas att han bara var trött! Jag ska gå ner till tvätten igen och hänga den. Hade hägt ut tre maskiner och när jag skulle åka till dagis upptäckte jag att det regna så jag slet ner all tvätt i en tvättkorg och ska gå ner och hänga upp den inne nu, så att de får torka till det sista åxå!
Nu kommer nog dessutom Ebba hem vilken minut som helst, hon ska städa sitt rum idag kommer säkert att bli poppis! Dessutom ska hon få bada och tvätta håret idag det gillas nog inte heller! Det är lika bra att ta allt det tråkiga på en och samma dag!!!

Ha det så bra nu Kram kram...

Inga kommentarer: