torsdag 14 maj 2009

Då skriver vi lite ien då...

Ja vad har hänt sen sist... när skrev jag sist?!
herregud det var ju skit längesedan! Japp, då börjar vi med förra helgen. På Lördagen var vi ju inne hos mormor och firade igen Syrran och hennes familj kom från Karlstad, mamma och pappa, lillebror och morfars bror Kjell. Mormor bjöd på så god exotisk planka med rostbiff, fläskfilé och källarrökt skinka + en massa frukter (melon, papaya, kiwi, vindruvor, ananas, jordgubbar mm.) Till det serverades det potatisgratäng, Mmm (nu blir jag jättehungrig när jag skriver om det här!) sen var det självklart kaffe och tårta... William var frisk och kry skönt att det inte blev värre med hans feber. På söndagen tog Ola bilen och stack till Hova för att laga spindelleden som var trasig med hjälp av min Lillebror så klart. Sen efter det fick han hjälpa Lillebror med lite elgrejer i huset som de har köpt (min farmors gamla hus) De gör det så fint där att farmor skulle bli stolt om hon såg det! Här hemma satt jag och frös och var hängig och tvingade William att sova vid tolvtiden för då ville jag sova! Jag fick feber och den höll i sig hela natten men sen på morgonen var den som bortblåst! Skönt det! Vet inte vad det berodde på...
Ebba var hos Felicia och lekte och var åxå så på måndagen om jag minns rätt.. sen har de lekt hela veckan och i morgon ska Ebba återigen följa med Felicia hem och sedan ska de sova över där! Ebba tycker att det ska bli så kul! Jag tyckte att de kunde ha lekt här iallafall men nej det gick inte, de har ju så kul hos Felicia och här är det sååå tråkigt!
Men jag sa att de iallafall kan gå hit imorgon och hämta sova-övergrejerna... Då började Ebba gnälla om att det var jobbigt att gå och kanske att jag kunde köra ner hennes cykel igen... Jag sa att vi får se hur jag gör!

Något annat har väl inte hänt?!
Jag var Inne och fikade med Therese Spångberg idag på Mumma det var trevligt att komma ut lite och träffa Therese det var ju så längesedan. Efter det var jag en sväng på det ny öppnade ÖB i stan och så var jag inne och köpte mer glass har ju fått dille på piggelin, kan inte sluta i förgårs kväll åt jag åtta stycken, kunde inte sluta ville bara ha mer! igår fanns det bara tre kvar men jag smaskade i mig dem ska ni veta och funderade på om jag skulle kasta mig iväg och köpa mer... men jag väntade tills idag! så nu ska jag gå ner och trycka i mig några...

Jo, en lite kul grej har ju hänt...
Bosse har varit här och satt in nya fina trösklar en till matsalen och en till tv-rummet!
Vi kommer förmodligen att bryta tårna allihopa!! Hörde nu att Ola sparkade i, igen. (sitter här och fnissar, SKRATTAR, kan inte sluta det lät som att han sparkade i så att han tappa sin smörgås, men så var det kanske inte, men blotta tanken på att den flög iväg får mig att skratta hysteriskt!) Nä, nu ska jag gå ner och äta glass! Förmodligen sparka i trösklarna några gånger och få ömma tår!!
Så om ni nu undrar vart vi köpt vårt Blå-lila-gröna naglack som vi använder hela familjen kallas det NYA TRÖSKLAR!!!!! ;)

Ha en trevlig helg på er!

2 kommentarer:

Camilla sa...

Hahahaha... Jag är lika skadeglad jag och jag satt här och skrattade när jag läst om tröskeln och den flygande smörgåsen, fick synen jag med. =)
Skönt att febern inte varade längre och att allt är bra. Här är vi så gott som friska. Noah äter sina sista dagar med antibiotika, sen hoppas jag att han får vara frisk på heltid.
Nu ska jag njuta av en varm dusch, medans Noah sover sin nap. Tidigt, men så går det när man ska gå upp tidigt (05:45). *kram kram*

Mitt lilla liv! sa...

Hopps, I did it again!!! Kan ni sjunga varje gång ni snubblar på dessa trösklar...kram Bettan