onsdag 20 maj 2009

En upplevelsens dag...

Dagen började lugnt Ebba gick till skolan och William till dagis! Sen fick jag för mig att jag skulle ta en tur in till stan och köpa stumpbyxor inför helgens bravader. Vi ska ju på både bröllop och konfirmation. Sagt och gjort jag ringde mamma och frågade om hon ville följa med och tur var väl det.... När jag startade bilen upptäckte jag att bensin-nivån var väldigt låg 20km till tom tank...
Ok tänkte jag det klarar jag mig ju på till hassle... och det gjorde jag, bara att det var fel ände av hassle!!! tog mig till första infarten (från sjötorp) till hassle! där dog bilen gick inte en meter till som tur var kunde jag svänga in till kanten och inga bilar bakom! Min första tanke var vem ska jag ringa... Mamma hon fick ju stanna och plocka upp mig i hassle så att hon kunde skjutsa mig till tappen där jag fick köpa en dunk och med bensin och sedan köra mig tillbaka till bilen!! Vilken grej!! Sen var det bara att köra till tappen och tanka. Nu är det full tank!
Blev lite stressigt i stan men jag hann köpa strumpor och det var ju det som jag skulle ha!
Sen var det hem och hämta lilleman på dagis söva och sedan laga mat till tjejerna (Ebba, Ebba & Clara)
Nu ska jag ta den fulltankade bilen och åka och hämta Ola i stan snart hoppas jag annars får han f..n gå hem! William leker med stereon i vårt sovrum, måste komma ihåg att sänka ljudet sen för sist han pillade där så gick alarmet igång vid tretiden på natten och det är ju inte så kul om det skulle börja spela som tusan inatt...
Ska nog snart börja söka efter Ebba åxå hon cyklar mellan kompisarna här i sjötorp och leker lite här och lite där.
Igår badade jag och William och vips hade han fått tag i en rakhyvel och skar sig lite i fingret. Kom massa blod så det var bara att gå upp. Torka och plåstra. William hatade plåstret och var mest arg på det. men efter att ha ryckt bort två plåster lät han det tredje sitta på.
sen var det nattningstid och som vanligt stod William på stolen och grejade brevid mig på bänken! Jag hade tidigare på dagen fyllt på en flaska med matolja och inte satt på korken ordentligt. Den fick William tag i och hällde olja på sig själv.. Mmm härligt efter badet!! Stackarn han fick olja i hela ansiktet.... Men jag torkade bort det med lite hushållspaper. så igår fick pojken gå och lägga sig med blodiga fingrar och oljit hår!! Men idag är han söt och ren (för att inte tala om hur mjuk han är i huden)!!!!!
Nä, nu får jag ta och roa William lite han tycker inte alls att det är kul när jag sitter här!
Ha det bra tills nästa gång!

2 kommentarer:

Mitt lilla liv! sa...

ja det var en händelserik dag!! Den gör du om i morgon åxå!!!
Ha ha kram Tanten i den roliga telefonen :)

Theo sa...

hehehehe vilken underbar dag....
du kan sälja matolja på burk...dyrt...det finns alltid folk som går på det..