tisdag 2 juni 2009

Nu gör vi ett nytt försök med bilderna...

Vilken härlig helg det har varit SOL!!!
Ebba började fredagen med att åka till Moster Petra för att sova en natt där. På Lördagen hade Ebba lekt med Julia i stan, och de hade badat i vänern Brrr kallt. Jag och William spenderade dagen i Hova där vi fick grillat, ungsbakad färskpotatis och sås det var jättegott! Sen åkte vi hem vid 16 tiden till Ola som kommit hen från sin golfresa, bara för att packa kylbägen och åka vidare till nästa grillfest som var hos Benny. Innan det gjorde vi ett stopp hos Jimmy och Ann-sofie som åxå skulle med på festen. i söndags var vi ute mest hela dagen det var ju så fint väder ute. Morsdag firades med glass hos hans och en cykeltur till badviken. Ebba ville bada, och det gjorde hon men jag tror inte att hon doppade sig jag och William lämnade Ebba och Ola lite tidigare! William tog iaf sitt första dopp i sjön för i år. jag klädde av honom i bara blöja så att han kunde få känna lite på vattnet. tur att jag klädde av honom så pass.. för vips snubblade han och tog sitt första dopp om än ofrivilligt! AIIII det var kallt och han grät en skvätt men sen var det bra och vattnet var kul igen! Det som var mest otäckt var ju att få sand på fötterna. Han fick tippa på tårna inte för att det hjälpte men ändå!! Så synd att vi inte hade kameran med, men det är lätt att vara efterklok borde ju insett vad som skulle hända!!! Igår var det åter igen vardag och jag orkade inte riktigt igång men fick lite hjälp av katten då hon kalasade på en fågel i matsalen och då var det ju bara att plocka fram dammsugaren! Tack skorpan! På kvällen var William en riktig smutsgris så det krävdes ett bad! Jo han hade fått bada ändå men igår var det välbehövligt han var smutsig från blöjkanten och ner då vi varit ute mest hela dagen!! Fötterna var svarta!!



Badkillen! Han hade så kul innan jag tog fram kameran för då måste man ju titta på den!


Badkillen busar med en tvättlapp nästan lika mycket vatten på golvet som i badkaret!

Nu fick det vara färdigbadat! Jag hade ju kameran framme och den är alldeles för spännande för att stanna i badet!!


2 kommentarer:

Camilla sa...

Var det hos Benny Lindstedt ni var på grillfest i helgen lr? *kram kram*

Louise sa...

Japp, det stämmer det!!