fredag 8 maj 2009

Halloj!

Ja då ska det uppdateras lite igen då...
Igår fyllde min Mormor 70år (stort grattis till henne) och vi åkte naturligt vis dit på eftermiddagen/kvällen för att fira henne..
William blev allt hängigare och gnälligare ju mer klockan blev... och jag kände att han blev varm.. FEBER!!! Jo, visst fick han feber lilleman och saliven rann som en kran ur munnen och han gnagde på nappen som en tok. Tänder på "G" alltså. Han satt i mitt knä hela kvällen. förutom när jag flätade håret på Ebba, inför småstjärnorna som de hade i skolan idag! Men han smaskade i sig lite yoghurt, en flaska välling och alvedon, sen sov han gott resten av natten i min säng... Han började dock gnälla i sömnen vid fyra så det blev bara att jag slumrade lite efter det... Gav upp och gav honom alvedon vid 5,30 och efter att Ola gått upp vid sex sov han som en stock tills sju då jag var tvungen att kliva upp för att väcka Ebba, Självklart vaknade han då. på förmiddagen nu har han varit pigg och glad och feberfri. Nu vet jag inte, tyckte att han var varm och gnällig nu innan han somna, men det behöver ju inte betyda feber. Annars har vi Varit i Hova en lite sväng tänkte jag skulle ha åkt till Hflex men det såg inte ut som att Eva var där så jag ska skicka ett mail till henne nu att hon kan ringa mig nästa gång hon är på Hflex så att jag kan hämta det där pappret som är så viktigt!!!!!
För Ebba hade det gått sådär på småstjärnorna. de hade inte vunnit utan fått dela fjärdeplatsen med alla andra som kom sist... men de vann ju förra året och man kan ju inte vinna jämt!!! Det är viktigt att lära sig det åxå!
Idag ska Ola på svensexa så han är inte hemma ikväll. Jag var bjuden på möhippa men tackade nej. Känner att jag faktiskt inte orkar. Jag är för fet!!! ;) Vi får se vad vi hittar på Jag Ebba och William... Jag har handlat Chips och ostbågar så det blir nog myskväll framför tv:n och titta på Talang 2009! Imorgon ska vi fira min mormor ordentligt syrran och co kommer ner.. ja det är det enda inplanerade vi har denna helg.
nä, nu ska jag hitta på nått behöver både städa och tvätta där nere (här uppe åxå egentligen). så jag får väl sätta fart med det så att det blir gjort så att jag kan ta helg sen! Nä, nu ska jag skriva mailet till Eva.. så nu får det vara slut bloggat för nu... Ha det så bra!

1 kommentar:

Mitt lilla liv! sa...

oja vi kommer imorgon!!!! längtar redan efter mina busungar!! du får ta mina ett tag så tar jag dina!!!
Hoppas att tandbissingen vill komma upp så att jag får träffa en glad William.. Ska nu börja skrubba radhuset igen!!! *SUCK* så det är fint när vi kommer hem..
Saknar er!!!
kram Syster Yster