tisdag 7 april 2009

Hallosan!!

Nu tycker jag att jag blivit riktigt duktig på att uppdatera här! Tycker ni inte det!?

Igår så var Ola så duktig och satte in golvlist i vårt sovrum. det innebar att vi fick flytta på sängen... Och där under hittade William något som såg smaskigt ut så han var snabb som tusan in med det i munnen tuggade som bara den innan jag insåg vad han syslade med.... En SNUS!!!! En använd gammal portions snus låg under sängen!! URK!! Men det gick bra jag grävde ut snusen ur munnen på William som blev lite sur över att jag stal hans fynd!! Nu är det förbud på att snusa i sängen och inte orka gå upp och slänga den!

Jag planterade mina Penséer som jag skulle ha gjort så länge... Nu är allihopa ner i sina krukor och det är så fin så fint!

Idag har vi... tja vad har vi gjort idag? Jo jag har putsat fönster, nu är det bara två kvar tills imorgon. Imorgon har jag åxå lite planer på om jag ska försöka mig på att baka thekakor. Ebba tycker att det är så gott med thekakor. undra om jag kan få till dem så att de blir sådär luftiga och goda..
Hmm kom på nu att när jag hade praktik på dagis i Hova bakade de ett sååå gott kavring bröd där... MAMMA, har du kvar receptet på det? Leta fram det så ringer jag sen (läses imorgon bitti) Jag ringer efter första koppen kaffe som vanligt!

Vad mer har vi gjort idag? Vi har varit ute. Ebba har varit hos Clara och tittat på bebisen... Hon ville inte att jag skulle följa henne dit och inte heller han jag dit för att hämta henne, Hon kom hem självmant...

Nä, om jag skulle gå ner och störa Ola så mycket som jag kan nu.. Hockey på tv, han är väldigt få-ordig.. Och jag kommer på såååå många bra frågor, Ola bara suckar...
Men som jag brukar säga:
- Det är ju bara ett spel!!!!
(ingen blir såå arg som Ola när jag säger så och det tycker jag är roligt!! HI HI!!

Eller så kanske jag ska tappa upp ett bad... nu när jag inte är ensam hemma! Barnmorskan sa ju att jag inte får bada om jag är ensam hemma... På grund av mitt låga blodtryck. Och faktiskt har jag varit nära att svimma några gånger nu. Hispa inte upp er nu, för alla gångerna var på väg till, och på väg hem från sälen. Då bara för att jag suttit stilla i så många timmar, och när jag böjde mig ner för att lyfta ur William ur bilen fick jag tillkalla Ola så att han fick göra det istället, för det blev alldeles svart framför mina ögon och jag blev alldeles yr... Men värre än så var det inte!! Så nog om det!

Jag ska inte bada orkar inte det! Går nog och lägger mig istället brevid katten som intagit min säng! Mys pys! Ja så får det bli...

Natti natt!!

Inga kommentarer: