lördag 20 juni 2009

Midsommar!

Sitter här och njuter av min ensamhet! Ola tog med barnen ut på Dillö för att jag skulle få lite egentid här hemma! Skönt! Tänkte då passa på att blogga lite!
än så länge mår jag bra inga känningar jag vet att det är allas fråga så jag tänkte att det är lika bra att jag slänger ut det hår så att ni kan läsa det!
¤
-JAG MÅR BRA OCH HAR INTE KÄNT NÅTT ÄN!!! =)
¤
Igår var det midsommarafton och Jimmy Ann-sofie Maja och Sigge var här. Vi började med att sätta upp deras tält i blåsten och det var en prövning.. Men tälten kom på plats efter några om och men! Sedan var det dax för Lunch, och till den hade vi även bjudit in Johan och Helen med barn, så att de åxå skulle få nått i magen en dag som denna! På menyn stod det så klart sill, potatis och Gräddfil med gräslök. Men efter som att det var många som inte gillar sill (inkl JAG) så fanns det även köttbullar, prinskorv, skinka, potatissallad och sås. Alla åt med god aptit.
Efter maten stressade vi ner till Midsommarfirandet vid stenbordet. Midsommarstången restes och dansen var i full gång, Jag satt på gräset som en padda och tittade på alla glada som skuttade runt stången!! Ebba, Maja, Linnea, Vilma, Sigge och Ann-sofie var självklart med och dansa. De hade kul även om de inte ville erkänna det! Ann-sofie erkände att hon tyckte att det var kul och hade jag inte varit så tung och trögflyttad hade jag åxå varit med och dansat för det såg kul ut!
sedan var det hem och fixa tårtan, men mitt i så fick jag köra Grannarna Peter och Marie till moviken för det regnade så och jag förstår att de inte ville Cykla! Men de packade in sina cyklar i deras buss och så körde jag dem och det gick jättebra det tar ju bara fem minuter till moviken och jag kände att jag gjort dagens goda gärning!
(Shit, nu kommer de andra hem, slut på friden!! =) )
Sedan var det dax för Ebba och Majas femkamp! Roliga grenar hade de kommit på minsann!
fast det var inte många som jag kunde vara med i. Jag är ju för stor och tjock för att springa och hoppa!
Vinnaren Ann-sofie fick som belöning bestämma lagen i kubb-tävlingen, hon valde att vi skulle tävla familjevis!
Vår familj VANN naturligt vis!!! UT KLASSNING!!! =)
¤
Sedan var klockan nästan nio och vi insåg att det var dax att börja grilla sent men änta var vi hungriga.. Maten serverades nästan vid tio och då var jag hungrig... Fler med mig! William somnade nog vid 23 och vi andra gick nog och lade oss vid.. Jag har inte riktigt koll på klockan men jag tror att den var ca 24 kanske 00,30.. då var alla trötta. Ebba och Maja hade fått med sig en massa godis ut i tältet och den bärbara datorn men jag tror inte att de han att titta så mycket. Ebba sa att hon hade somnat av misstag... Typiskt Hon skulle ju bara blinka, och då just i den blinken råkade hon somna och jag tror det var det samma med Maja!!!!
Nu ska jag ta Ebba och William och åka till Hova en sväng, Syrran med familj är där och det ska bli kul att träffa dem!
Nästa helg ser vi fram emot att gå på 30-års kalas. Björn Olas kusin har fyllt 30 och det ska firas ute på Dillö det ska bli kul att träffa hela Olas släkt!
Nä, nu är det dax att slita sig från datorn och gå ner till den hemkomna familjen!
¤
Ha en fortsatt glá sommar!!!
¤
(fortfarande inga känningar...)

1 kommentar:

Helena Larsson sa...

Hej, tjejen! Glad midsommar, kämpa på! Kramar Helena