måndag 24 november 2008

jag hade faktiskt skivit ett jättelångt inlägg..

...men så medans korten laddades upp så spelade jag lit spel och råkade stänga ner bloggen.... =(
men sånt är livet påt igen!

Idag är det Faster Ylvas stora dag hon fyller nämligen år idag!! GRATTIS!!!!
Jag har ju helt glömt att skriva om Williams ettårskalas. Efter som att vi var i skara och badade på Williams födelsedag så firade vi honom på söndagen! Min Syster och hennes familj kom hit vid halv tolvtiden och spenderade eftermiddagen här! trevligt det är så sällan vi träffas bara vi!


vi åt och tjitt-tjattade tills kl tre då det var sagt att de andra skulle komma William somnade så klart vid halv tre och vaknade fem i tre.. han var hysterisk!! han var toklös i magen.. och på köpet blev han knallröd i baken... detta varade i en vecka och han har varit jättedålig i magen och en natt var han såååå röd att han fick sova utan blöja i min säng.. det gick faktiskt jätte bra inte en kiss-olycka på hela natten. Dock en annan rinnande olycka, men det gick bra, hade ju platsat frotté att ligga på!
Lilla killen det var inget kul ettårskalas men fina saker fick han i allafall!!
Bilbanan som han fick av Gammelmormor och Gammelmorfar han har dock inte fattat att det är en bilbana och att bilarna ska köra där på utan han tror att hela är en bil!!
Brrrum brumm!!!
ni ser på munnen hur han låter BRRRRRRRRBBBRRR

Datorn och pianot fick han av oss Tåget och en sköldpadda (som vid fototillfället sprungit bort) fick han av Sigge, Maja och Jimmy och Ann-Sofie


Dessa bilar fick han av Ebba
Ebba och min Mormor Tyra (Williams gammelmormor)



Sparktrehjulingen som han fick av Mormor och Morfar
Han fick även lite böcker av dem men de har jag inte fotat!

Lastbilen av Moster Bettan, Jonas Karl och Vilma


Ett litet leende smög sig allt in bland alla tårar (ni förstår att det sved i rumpen)
Nu är William i allafall bra i magen och det röda har gått bort vi tror att det kom ifrån några kallsupar i badhuset och inte av vällingen som vi först trodde! för han äter fortfarande välling och magen är bra!!
Idag har vi varit på BVC och han gick igenom besiktningen utan några tvåor... fast det blir ombesikting om 6månader för det ska man tydligen! Han fick åxå sin tredje vaccination och när sköterskan sätter sprutan i benet på honom tittade han med stora ögon (typ vad gör hon) men han sa inget... inte ett knyst!! efteråt var han lika glad som vanligt!
Lite gnällig har han dock varit nu i eftermiddag men det har ju gått bra!
Idag har Ola nattat William och det har gått bra han sover nu som en stock i min säng (William alltså) så nu känns det dom att jag fått en kväll ledigt och därför har jag spenderat den här!! men nu är jag såå trött att jag ska gå och lägga mig åxå! ska försöka bära över William i sin säng tror jag eller det blir nog bättre om jag lägger mig i hans säng!!!!! ;)
Natti natt!!




1 kommentar:

Anonym sa...

Det låter lite som det Noah hade. Någon sorts maginfluensa. Maginfektion eller vad de nu kallade det. Men det gick över på lite drygt en vecka. Tyvärr fick jag det efteråt. Men nu är vi pigga och glada. Förkylningen är ganska bra. Ser ut att vara massa fina presenter. Bra och få lite tips nu inför jul och födelsedag. =) *kram kram*