tisdag 24 februari 2009

Feber...

Med dagis kom feber som ett brev på posten! William var på topphumör hela förmiddagen och det gick jättebra på dagis idag. kunde lämna honom en hel timme utan problem, en eller två tårar just när jag sa hej då bara...
Iof så mutade dagisfröken "Bittan" honom med semla... han åt visst nästan en hel! sen när vi kom hem skulle han få lite mat precis som vi brukar man han ville inte ha... så jag gjorde lite välling och han åt lite sen somna han i ca:30 minuter sen vaknade han och satt i mitt knä länge. Tyckte att han var varm.. sen gick jag ner med honom för Ebba kom hem och William blev jätteglad och busade i ca 10min sen var han hängig igen... letade reda på febertermometern, och den visade 100,5 någon har visst råkat ställa om den till Fahrenheit.. men det blir ca 38grader celcius..
nu har han ätit ordentligt men har fortfarande feber...den var uppe i 103,1 ca 40.grader före maten sen gick den nog ner lite igen... nu vet jag inte men han sover nu i alla fall...
Så imorgon blir det inget dagis för William! Tråkigt nu när Theo äntligen är frisk och har börjat inskolas...
Ha det så bra nu så ska jag för söka uppdatera senare hur febern utvecklar sig....

1 kommentar:

Mitt lilla liv! sa...

Stackars lillkillen!!! Hoppas att det går över fort!! Många kramar från moster.. Jag ringer imorgon & kollar om lillen vill prata i luren med moster.. hälsa alla i fam..kramisar