lördag 12 maj 2012

Veckan som gått har det inte hänt så mycket i... i lördags var det springtime i Mariestad Ebba var med och sprang, sååå duktig kom fyra av alla tjejer i deras grupp.
Söndags var Jimmy och Annsofie här och vi promenerade sjötorp runt och försökte svara på tipsfrågorna det bästa vi kunde....
Sigge var bästa barnet och vann därför en tialott!
Måndag och tisdag flöt på som vanligt...
var på sista kursdagen på Lean-utbildningen med jobbet i onsdags, inte en urkul dag men kul att göra något annat ibland... kanske borde jag börja läsa på högskolan.
Vet bara inte vad jag ska bli när jag blir stor...
torsdag gick och fredagen var här igen! Ebba sov hos Ebba J och jag var hemma med småtrollen, idag har vi varit runt lite först körde vi Stina och William till Hova sedan drog jag och Ebba till stan för att byta ett par brallor son vi köpt till Ebba, sedan var det till Hova igen för att hämta småtrollen. i Hova passade vi även på att käka lunch rökt lax och potatissallad är fortfarande mätt rökt lax är ju väldigt gott. Väl hemma kom Sara och Signe över en sväng, vi tog en promenad fram till "nya" affären och hälsade de nya butiksägarna välkomna till sjötorp! Verkade väldigt trevliga hoppas att det blir bra nu!
Sen slappade vi i soffan, Stina började klaga för ont i "halsen" var väldigt ledsen och höll sig för nacken grät och var ledsen, men har nu hällt i henne en slurk alvedon och nu sover hon gott hoppas att det går över tills imorgon för då ska vi göra ett försök att vinna en lott igen på tipspromenaden.
Nu ska jag springa ner och göra lite fruktdipp till mig och Ebba tror jag eller så spar vi det tills imorgon och gör fruktsallad! så får det nog bli... fruktsallad imorgon med vaniljgrädde!

Inga kommentarer: