måndag 14 september 2009

Detta har hänt...

Som vanligt har jag inte tagit så många kort..
Å, vad jag kommer att ångra detta en vacker dag! måste skärpa mig på den punkten!
¤
(lyckades att få det understruket vet inte hur jag får bort det eller hur jag fick dit det...)
Skorpan våran lilla katt är borta...
Hon försvann för en vecka sedan och vi har inte sett till henne alls...
vet inte vad som hänt eller vart hon har tagit vägen. Men igår när jag var ute sent, för att ge kaninen mat så mötte jag en räv här på gården. En stor fin räv, jag blev väldigt överraskad men lyckades skrämma iväg den. Kan det vara den räven som har rövat bort min katt?! kanske till och med kalasat på henne?! Än i några dagar hoppas vi på att hon ska koma hem snart... Vi fortsätter att titta efter henne och har ni sett henne eller så får ni gärna höra av er... Hon kan ju hittat en fin hane som hon tycker mycket om (trots att hon är steriliserad) och friar där i ett par dagar till. Förmodligen blir hon dumpad då hanen upptäcker att hon inte kan få kattungar, och då kommer hon nog hem.
¤
I övrigt händer inte så mycket. Ebba går i skolan och hon tycker att det är kul! Leker med kompisar nästan varje dag. Spelar fiol och det går åxå riktigt bra det låter ok nu!!
William går på dagis och han trivs med det. Han har fått av Morfar och Mormor en liten eldriven motorcykel som han tycker mycket om. vi tog ett var runt kvarteret här om dagen, det är inte långt, men det tog nog minst 45 minuter.. han körde kanske inte rakt fram hela sträckan heller det var tydligen lite rondeller här och där...
Stina växer på som vanligt sover lika bra fortfarande. sätter in ett kort på henne och ett på William i ungefär samma ålder så får ni se om ni tycker att de är lika...

Stina ca: 2månader

William ca: 2månader

Skorpan vår lilla saknade kissemiss!!

¤


, nu ska jag passa på att greja lite.. Ola kom precis hem ifrån Mariestad där han har varit på kurs. Ebba, William och Stina sover! Eller så år jag och lägger mig man får ju passa på att somna tidigt när barnen somnar tidigt!!!


Inga kommentarer: