måndag 19 oktober 2009

Måste bättra mig...

... på många punkter!

1. Ta mer kort på mina barn, fy vad dålig jag blitt på det!
2. Blogga oftare
..mm..
Ja, hur är livet på solhem då?! Ja, inte lyser solen i alla fall!
Idag har William fått vara hemma från dagis då han igår vaknade med mystiska prickar. Vet inte vad det kan vara för några prickar men min första tanke är naturligt vis vattkoppor... men jag vet inte tycker inte att de är blås-liknande och de har inte heller vattnat sig något.
Ringde BVC för att rådfråga i förmiddags och jag fick ingen klarhet i vad det skulle kunna vara, så jag fick en tid till honom imorgon kl:9,15, men var det vattkoppor, vill de inte att jag ska komma för smittorisken, och visst det fattar ju jag åxå... men problemet är ju att vi inte vet vad det är...... Han har bara prickar på armar och ben, några någon på sidorna av magen. Inga prickar i ansikte, huvud, rygg, rumpa el kön... ingen feber...
Har inte hört någon som har vattkoppor heller...
Ååå jag vet inte, och ska jag våga ta med pojken till bvc? Med risk för att smitta alla småbarn?
Hur ska jag göra vi får se imorgon...
efter vårt besök på bvc så ska vi stanna och handla på Willys. Egentligen skulle vi ha fikat med Sjötorps-mammorna men med Williams mystiska prickar så får vi hoppa över det! Trist!
Stina skrattar och ler! Mamma är kul hon!!!
William fick denna lila snutte av Ylva när han var liten och nu har Stina fått ärva den! Den smakar smaskens!!

Mor och två trötta småsnuttisar!
Men mor är pigg!!

¤
Nä, nu är det nog dags att sova
Ska bara kolla tradera lite snabbt...!



Inga kommentarer: